¿Sabías que Cleopatra murrió a los 39 años? ¿Sabías qu'un electrón nun tien volume? ¿Sabías que la mayoría de los elementos radioactivos son sintéticos (creaos nel llaboratoriu)? ¿Sabías qu'un añu de Plutón equival a 2 sieglos terrestres aproximadamente? ¿Sabías que ...?

Miles de curiosidaes y d'artículos de tolos temes posibles y dalgunos xuegos mentales.

viernes, 11 de junio de 2010

¿Sabías que...

¿Sabías que...

El elleutrón recibe so nome dende Tales de Mileto, nel 600 a.C.? Significa “ambar amarieyu”, y aunque nun se sabía de la esistencia del elleutrón, se-y dio esi nome porque l’ambar mariellu se carga negativamente al frotalu con una tela.


¿Sabías que...

Enantes se creía que la elleutricidá se constituía de dos fluxos? Ún yera resinosu y otru yera vitriu. Llamabanse asina porque la resina cargase negativamente al frotala con una tela y los vidrios carganse positivamente.


¿Sabías que...

Planck (un físicu aleman) taba en contra del réxime nazi y que Hitler-y dixó que mataría al so fíu? Hitler-y dio la oportunidá de salvar la vida de so fíu si él cofitaba’l réxime nazi. Planck, por motivos de principios dixó-y que non, y el so fíu foi fusiláu.


¿Sabías por qué fai ruíu un truenu?

La intensidá del rayu fai que la temperatura del aire d’alrededor alcance miles de graos, faciendo que l’aire caliente s’espanda facia’l friu d’un xeitu violentu. Esa espansión ye como una esplosión, y les ondes de choque van en toles direciones, que ye’l ruíu del truenu. Como’l soníu ye más llentu que la lluz, vemos enantes el relámpagu y dempués oyimos el truenu.





¿Cuándo s’apagara’l sol?

El sol tien unos cinco mil millones d’años d’antigüedá. Ta compuestu por hidróxenu y por helio. L’hidróxenu fai de combustible, y por fusión nuclear produzse enerxía y helio, que ye’l residuo (ye un gas noble).

Según se van realizando más fusiones se produz más helio, y l’equilibriu qu’hai ente la fuercia gravitatoria y la presión exercida pola temperatura nel interior del sol, vese comprometida, faciendo que’l sol col tiempu aumente de tamañu.

Llegará un momentu que’l sol engulla a Mercurio y probablemente a Venus y la Tierra, calcinándolos. Entós, el Sol seguirá ardiendo por munchos años pero la Tierra ya nun esistirá.

En base al cálculu de les fusiones nucleares qu’acontecen nel so interior, se cree que durará otros cinco mil millones d’años, y que la Tierra será engullida nunos mil millones d’años.

Por curiosidá, na superficie del sol hai ¡1 000 000 ºC!


¿Sabías que...

Compartimos un 70% del ADN colos chimiagos o babayos?


¿Sabías que...

Una araña nun se pega na so telaraña porque filos que nun pegan?


¿Sabías que...

El cielu ye azul porque l’atmosfera separa la lluz blanca en sos colores (los del arco la vieya) y difumina más l’azul que otros? Cuanto mayor seya la llonxitú d’onde más la difumina.

Por eso, a la nueche vemos el cielu bermeyu, porque la lluz tien qu’atravesar más atmósfera y consigue difuminar el bermeyu.

¿Y por qué’l Sol ye amarieyu si emite lluz blanca?

Porque la lluz que nos llega ye difuminada pola atmósfera, polo tanto nun vemos tolos colores qu’emite’l sol, por eso lu vemos amarieyu en llugar de blancu.


¿Por qué los adolescentes se despierten cansaos?

Porque’l so reló biolóxicu fai qu’estén más despiertos a la nueche que pola mañana, por eso-yos gustan acostase tarde y pola mañana nun se concentren tantu.


¿Sabías que...

Les cebres, cuando son fetos, son blanques? Sin embargo cuando son adultes, si-yos cortes el pelu, son de piel prieto o marrón.

4 comentarios:

  1. Ahora me explico yo porque das una vuelta por ahí y está todo lleno de babayos!!!!

    ResponderEliminar
  2. Fizo bien, Planck.

    Oi ho, entós, ¿un astronauta ve'l Sol blanco?

    ResponderEliminar
  3. En realidá nun ve'l Sol blanco porque ye mariellu, pero d'un tono distintu al que vemos. El color que tien debese a la temperatura qu'alcanza, y ésta, a les reaciones termonucleares de so interior. Estes reaciones tienen muncho que ver col tamañu de la estrella.

    Les estrelles clasificanse según una tabla, el Sol ye una estrella de tipu G2. Puedes ver otru artículu que publiqué d'astronomía.

    ResponderEliminar
  4. Pero los truenos no eran los angelitos jugando a los bolos con zuecos de madera?

    ResponderEliminar